Ústecký kraj - Ústecký kraj nosí nálepku místa s nejhoršími podmínkami pro život. Poukazuje se na nízkou životní úroveň, málo vzdělané obyvatele, sociální složení, vysokou nezaměstnanost, a že vysokoškolsky vzdělaní lidé odsud prchají, protože by zde nenašli uplatnění. Naštěstí tento pesimistický náhled nemají všichni. „Ústecký kraj má obrovský potenciál. Žije tu plno lidí, kteří mají zajímavé nápady, jen je proměnit v úspěšný byznys a přejít ze strany zaměstnance na pozici zaměstnavatele. Nebo z počátku i jen na pozici samostatného podnikatele, a proč ne rovnou po škole,“ vyvrací tento názor ředitel Inovačního centra Ústeckého kraje (ICUK) Tomáš Siviček.

Pod jeho vedením tým ICUKu už tři roky pomáhá odvážným s prvními kroky v podnikání, nebo naopak již zavedené firmy učí, jak své podnikání ještě více rozvíjet. A podle výsledků při celonárodních soutěžích, kde se takovéto projekty představují, má severočeské centrum skvělé výsledky.

„Snahy pomáhat lidem v počátcích podnikání měly obce v kraji už před vznikem našeho centra. Potřebovalo to ale sjednotit. Inovační centrum společně založily Ústecký kraj, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem a Krajská hospodářská komora Ústeckého kraje.Velmi nám pomohlo Jihomoravské inovační centrum, které má dlouhou a úspěšnou historii a i nadále s ním úzce spolupracujeme,“ prozradil Siviček, kdo pomohl ICUKu „sepsat jakousi kuchařku“, podle níž provádějí začínající podnikatele nástrahami podnikání.

1412icuk2

ICUK podporuje i chytrá řešení pro města - z kreativního víkendu Děčín City Hackathon.

A jak taková podpora funguje? Na několika úrovních. První se dotýká těch, kteří mají nápad, ale neví, jak ho uchopit a proměnit ho ve výnosný artikl. „V prvé řadě si u nás ověří, jestli jejich nápad může vůbec reálně fungovat. Jestliže ano, vstoupí do inkubačního programu. Kdo neměl firmu, na konci inkubačního programu už ji má. A kdo ji už měl, tak po jeho absolvování má první platící zákazníky,“ ve zkratce popisuje ředitel centra.

Dalším programem je podpora firem, které jsou na trhu alespoň tři roky a chtěly by dále růst, ale netuší, jak na to. „Ať už začínajícím či zavedeným firmám poskytujeme konzultace s odborníky. Ukazují jim možnosti financování, možnosti nastavení firmy, jak se dostat na nové trhy, jak se vypořádat s rychlým progresem. To je mimochodem častý problém těch, kteří mají skvělý nápad a rozjedou podnikání na plné obrátky. Často si nedovedou spočítat finanční dlouhodobý plán, mají obrovskou poptávku, vyrábí, ale nezbývají jim peníze na pokračování,“ má zkušenosti Siviček.
Dalším přínosem jsou konzultace s mentory, kteří mají bohaté zkušenosti s vlastním byznysem. Ti ukazují, kudy cesta nevede a naopak by mohla vést, nabízejí návody, jak poznat, zda jdou správným směrem. „Učíme je, že teprve trh ukáže, jestli to funguje. A pokud ne, tak aby se naučili rychle zareagovat a přizpůsobit se jeho požadavkům,“ podotýká ředitel.

1412icuklogo

Velmi cenné jsou podle něj i akce, při nichž se všichni tito lidé potkávají. „Každý sám za sebe může mít zajímavý nápad, díky setkání se spojí a vymyslí další nadstavbu, která skvěle funguje a posune jejich podnikání na další úroveň. Máme krásný příklad. Už celkem populární firma Cafeface.cz, která tiskne selfie či jiné obrázky na kávu, si díky naší akci domluvila spolupráci s rodinným cukrářstvím FamilyBakery, které si získává stále větší ohlas se svými cupcaky. Výsledkem jsou cupcaky s potiskem na přání zákazníka. Ať už selfie, nebo firemní loga a podobně,“ dává Siviček příklad.

Důkazem, že ICUK dělá svou práci velmi dobře, je i stále větší zájem nejrůznějších společností o spolupráci s centrem. „Poskytují našim klientům technologie, zázemí, prostory, kde mohou zahájit výrobu, dokonce i know-how. Samy z toho totiž mají prospěch, protože pokud se ukáže, že je nápad opravdu skvělý a hodí se jim, neváhají mu nabídnout úzkou spolupráci,“ shrnuje přínosy tříletého působení Inovačního centra Ústeckého kraje Tomáš Siviček. Mezi partnery centra jsou mimo jiné i nadnárodní giganty jako je IBM či Google.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru