Le Mans - Poslední závod letošní závodní sezóny FIA European Truck Racing Championship ve francouzském Le Mans byl pro diváky opravdovou lahůdkou. Hemžil se vzrušujícími okamžiky, o kolize trucků nebyla nouze, na trati lítaly plasty jako nikdy před tím. I v ryze české stáji severočeského truckera Františka Vojtíška se hodně opravovalo.

Závodní tahač Františka Vojtíška. Foto: archiv týmu

Během obou závodních dnů, jak v sobotu, tak i v neděli, jako by byl okruh prokletý. Bylo vidět mnoho kolizí a incidentů. V prvním závodě dojel Frankie jako jedenáctý. Nejdramatičtější byl druhý závod, kdy došlo doslova k bowlingu trucků. Francouz Janic způsobil srážku trucků a několik z nich odrovnal. Přestože byl závod přerušen a znovu opakován, na start se postavilo již jen osm pilotů. Ale hned po opakovaném startu došlo opět ke kolizi, ve které to odnesl i Vojtíškův truck, jehož náraz na chvíli vyhodil do vzduchu. Celý tým zatajil dech, bouračka vypadala nepěkně, naštěstí to odnesl jen vůz. František byl bez újmy, ale závod již nedojel. Mechanici jediného ryze českého týmu měli opět co dělat aby dali kamion do dalšího závodu do pořádku. Noc ze soboty na neděli byla pro celou Vojtíškovu stáj bezesná.

Ve dvou nedělních závodech pak Frankie skončil na devátém a desátém místě. Takže i přes všechna úskalí se Vojtíškovi ve Francii nakonec podařilo zabodovat.

„Jsme rádi, že se vůz podařilo opravit tak, aby se mohlo v neděli závodit. Vůz mele z posledního, jsme rádi, že jsme v posledním závodě dojeli, tlumiče jsou pryč, s těmi byl v Le Mans problém a v posledním závodě již nefungovaly vůbec. Celý tým je velmi unavený, je tady nepříjemná zima, takže se všichni těšíme domů," sdělila nám z Francie Jitka Vojtíšková.

Celkově se za závodní sezonu 2016 Frankie Vojtíšek umístnil na čtrnáctém místě. První byl Jochen Hahn, druhý Adam Lacko a na třetím místě skončil Rene Reinert.

„Letošní sezona byla pro mě a moji stáj velmi náročná, bouračka na Hungaroringu, potíže s truckem, zdravotní komplikace. Jsem rád, že mám okolo sebe skvělé lidi, kteří při mně stojí a kteří neváhají odložit svůj spánek, aby dali můj vůz po kolizích zase dohromady. Bez nich bych nic nezmohl. Nebyl bych tu ani bez svých sponzorů, podporovatelů a fanoušků, ti mi dávají neskutečnou sílu bojovat dál, všem patří za jejich podporu obrovský dík. Ještě jednou děkuji i dobrovolníkům, kteří mi v Mostě pomohli kamion znovu postavit," sděluje unavený, ale stále připravený jezdec Frankie Vojtíšek z francouzského Le mans.

Celý tým se zúčastnil v neděli 9. října večer slavnostního ukončení letošní závodní sezony a zpět do Čech se vrací v pondělí ráno 10. října.

Slavné Le Mans

Závodní okruh v Le Mans je rozdělený na dvě části, nejdelší délka okruhu je 13,63 km, má 38 zatáček a je nazývána Circuit de la Sarthe. Zkrácený Bugatti Circuit měří 4,27 km a závodníci se v něm zatočí celkem čtrnáct krát. Bugatti Circuit je také ta dráha, na které se odehrávají poslední minuty evropského šampionátu. Tento okruh se mimo jiné využívá i pro závody na kolečkových bruslích nebo na čtyřkolkách. Bugatti Circuit byla použita poprvé v roce 1967 pro francouzské závody Grand Prix, a je aktuálním hostitelem francouzské Grand Prix silničních motocyklů. V roce 1988 zde také padl světový rekort. Roger Dorchy se svým týmem WM Peugeot dosáhli za volantem WM P87 rychlosti 405 km/h.

Frankie Vojtíšek se zamiloval do závodních kamionů již v roce 1986. Letošní závodní sezona je pro něj a jeho tým výroční. Kromě životního jubilea, které slavil 25. května, letos usedl do závodním trucku již třicátou sezonu. Od roku 1987 je pravidelným účastníkem European Truck Racing Championship. Až do roku 1999 závodil za Liaz nebo Škoda Liaz. Od Roku 2000 jej devět let sponzoroval Renault Trucks a byl viděn v kokpitech Renault Premium specialit. Od roku 2012 začal závodit s MAN Race Truck.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru