Litoměřice - Přechod pro chodce v Teplické ulici v Litoměřicích, nacházející se v bezprostřední blízkosti pokratických závor, nebyl zcela bezpečný. V tomto týdnu proto dochází k úpravám, které mají zvýšit bezpečí chodců.

Ilustrační foto

„Přechodová vzdálenost z jednoho okraje vozovky na druhý se totiž blížila hranici dvaceti metrů," vysvětlil, v čem tkvěl nedostatek, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství městského úřadu Jan Jakub. Řešení proto hledal společně s odborem územního rozvoje, projektantem pro dopravní stavby a zástupci litoměřického dopravního inspektorátu Policie ČR.

Po několika odložených návrzích a studiích byl konečně nalezen konsenzus dotčených stran na konkrétním dopravním řešení. Podle něho by měl ve střední části přechodu vzniknout středový ostrůvek, v části přilehlé k chodníku a autobusové zastávce vysazená plocha, která umožní zkrátit přechodovou vzdálenost přes jízdní pruhy na v současnosti normami a předpisy požadovaných maximálních šest a půl, respektive sedm metrů.

Přechodové ostrůvky nejen významně zvýší bezpečnost chodců, ale i zpřehlední dopravu. „Zároveň dochází k jednoznačnému vymezení prostoru pro pohyb vozidel, který byl v dosavadní podobě křižovatky zcela ponechán nahodilosti a individuálnímu rozhodování řidičů. Situace v křižovatce tak byla často nepřehledná a nebezpečná, zejména pro chodce překonávající dlouhý úsek, což bylo neudržitelné," poukázal na význam a smysl úprav Jan Jakub.

Investice do dopravního řešení si dle předběžných odhadů vyžádá zhruba 100 tisíc korun potřebných pro realizaci dopravního značení a dalších 104 tisíc na stavební úpravy. Realizace dopravního značení již byla zahájena, celkové dokončení navržených změn proběhne v následujících klimaticky vhodných dnech.

„Z technického hlediska však jde pouze o přechodné řešení a dočasné opatření, nikoliv trvalou úpravu, čemuž odpovídají použité snadno demontovatelné prvky a zařízení a celkové technické řešení," upozornila vedoucí odboru územního rozvoje městského úřadu Venuše Brunclíková.

Vedení radnice totiž věří, že Ústecký kraj postaví i další etapy západní komunikace, jež budou navazovat na most generála Chábery. Vyústit by přitom měly právě u pokratických závor, čímž se charakter dopravního prostorového uspořádání, včetně umístění ostrůvku a jízdních pruhů, dočká změn.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru